Cesta medzi Turčianskymi Teplicami a Martinom

Autor: Ľuboš Majer | 21.8.2015 o 9:24 | Karma článku: 3,32 | Prečítané:  749x

Jedna z najnenávidenejších cestných komunikácií na Slovensku. Miestny jej už nepovedia inak, ako „Tankodrom“ . 15 a pol kilometra zlého sna vodičov. To je stručná charakteristika cesty I/65 medzi Turčianskymi Teplicami a Martinom.

Problém cesty I/65 sa netýka len vodičov. Tí, pokiaľ môžu, sa  danému úseku radšej vyhýbajú a využívajú trasu cez priľahlé obce. Obecné komunikácie však nie sú dimenzované na také množstvo vozidiel. Negatívne to ovplyvňuje život obyvateľov dotknutých obcí a najmä ich bezpečnosť .

Po dlhých rokoch, petíciách, aktivitách miestnych obyvateľov a upozorňovaní na nežiaduci stav sa zdá, že sa ľady konečne pohli a Žilinský samosprávny kraj avizoval začiatkom roka 2015 generálnu rekonštrukciu vozovky. Bolo vyhlásené a prebehlo výberové konanie, bol vybraný zhotoviteľ, ktorý už dodal dokumentáciu stavebného zámeru. Čaká sa na odborné stanovisko Ministerstva životného prostredia. Následne bude dokumentácia zaslaná na štátnu expertízu a až tak sa spracuje projektová dokumentácia na vydanie stavebného povolenia. Celý proces by mal byť ukončený ešte v roku 2015.

Rekonštrukcia bude samozrejme náročná. Treba sa pripraviť na dopravné obmedzenia, obchádzky a kolóny. Nielen obyvatelia dotknutej lokality, ale najmä motoristi určite privítajú, ak sa rekonštrukcia bude realizovať efektívne a bez zbytočných časových prestojov. Príliš často totiž bývame svedkami, že z dôvodu minimalizovania mzdových nákladov dodávateľ nepracuje vo večernej prevádzke, ani cez víkendy. Je to pochopiteľné. Dodávateľ len reflektuje na systém, ktorý je tak nastavený. Technologické postupy a stavebné procesy sú mnohokrát druhoradé pri stanovení termínov. Na prvý pohľad je problém cesty I/65 problémom dopravným. Po krátkom zamyslení sa je zrejmé, že je to problém systémový, a že riešenie má príliš veľa premenných, ktoré nespadajú do kolónky dopravy, ale napr. do podnikateľského prostredia, kvality života a životného prostredia, či pracovno-právnych vzťahov, či nebodaj korupcie. Problém tak nemá len motorista, či starosta  Jazernice, alebo Malého Čepčína. Problém má spoločnosť a systém, ktorým funguje. Áno, dopravná infraštruktúra je na Slovensku v zlej kondícii. Vytrhávať však riešenie tohto stavu z kontextu celospoločenského je krátkozraké. Riešenie musí byť prioritou nielen poslancov NRSR a vlády, ale aj poslancov komunálnych a župných. V tvorení kvalitnejšieho života občanov musí dôjsť k spolupráci naprieč politickým spektrom a k spolupráci medzi politikmi a občanmi a neodkladať riešenia. Inak nás budú „tankodromy“ a podobní kostlivci v skrini mátať ešte dlho.

Som rád, že sa situácia pohla. Ostáva nám len veriť, že rekonštrukcia cesty I/65 nepotrvá neprimerane dlho a že práce budú odvedené kvalitne. Nielen Turčania si vydýchnu, keď bude „Tankodrom“ minulosťou.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Hofer neprehral, to len populizmus porazil sám seba

Víťazstvá radikálov či populistov nie sú samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Po zrátaní 70 percent hlasov z volebných urien je nereálne, aby Hofer nepriaznivý stav zvrátil.


Už ste čítali?